onsdag 26 januari 2011

Guld som betyder

Det här är mina favoritsmycken of all time. Varför? De har alla stor betydelse för mig, jag älskar att använda dem och känna att jag mina nära och kära med mig...

Klockan fick jag av min finaste pojkvän Diego i julklapp.
Även halsbandet med ett hjärta fick jag av Diego i julklapp. Han valde det för han tyckte det passade mig och ville ge mig det där lilla extra. Jag kan ju tillägga att jag fällde några tårar när jag fick det, blödig som jag är.
Det andra halsbandet med min månadssten - röd granat - fick jag utav min Mormor och Morfar när jag döptes. När jag var liten var det mitt favorithalsband och när jag skulle vara riktigt fin fick jag ha det på mig, överlycklig.
Ringen har jag fått av mina föräldrar. De tog min farmors vigselring, smälte ner guldet och gjorde denna. I den är det ingraverat Ebba och Erik 9/2 1936. Mina två systrar har likadana ringar, men från mormor och morfar. Nog den finaste presenten jag någonsin fått...

De här underbara guldsmyckena ligger mig varmt om hjärtat och tack ni fina som gett mig dessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...